Trende dehşet

Müjde Işıl – Geçen sene prömiyerini yaptığı Toronto Sinema Festivali’nde ismi kulaklarımıza çalınmıştı. Şık kostümlü, renkli, müzikli danslı klasik Bollywood şeklini değiştirip kanlı bir aksiyona çeviren “Kill/Geber!” nihayet vizyonda. 

Orduda komando olan Amrit, oburuyla nişanlandırılan sevgilisi Tulika’nın peşinden Yeni Delhi’ye gitmek üzere trene biner. Yanında takım arkadaşı da vardır. Fakat tren, silahlı hırsız çetesi tarafından soyulur. Çetenin soygunu şiddet aksiyonuna dönüşünce Amrit ve arkadaşı günahsız sivilleri ve Tulika’yla ailesini korumak için güçlü bir çabaya girişir. 

Hollywood peşinde 

1995’te nitekim yaşanmış bir tren soygununu ilham ve James Cameron’ın “Aliens” sinemasını örnek aldığını söyleyen Nikhil Nagesh Bhat’ın yazıp yönettiği üretim hem kanlı bir aksiyon hem de ruhsal bir tansiyon. Sineması enteresan yapan da bu. Bir yandan Hint sinemasından bu tempoda, vahşice denebilecek bir sinemanın çıkabilmesi şaşırtırken bir yandan da Bhat’ın karakterlerini iyi-kötü diye ayırmaktan çok, sevdikleri ziyan gören insanların hissettikleri yansıları birebir terazide dengelemeye çalışması dikkat alımlı. Amrit’in gösterdiği reaksiyon ile çabucak hemen hepsi birbiriyle akraba olan hırsız çetesinin yansısı sayesinde, seyircinin ‘kayıp’ kavramını yalnızca başkahramanın değil, her iki tarafın da bakış açısından görmesi sağlanıyor. Bir yandan da çete reisi baba ile Tulika’nın güçlü babası ortasındaki sınıf farkı, zengin-fakir uçurumu da hâkim öyküye. Bir vakitler “24” diziyle moda olan, kilit karakterlerin ansızın kıssadan çıkmasının bir benzerini bu sinemada de görüyoruz ve gerçekten şok tesiri yaratmayı başarıyor. 

“Doğu Ekspresinde Cinayet”teki üzere toplu cinayeti, “Train to Busan”daki üzere kıskaca alınmışlığı, “Bullet Train”deki üzere öldürmekten çekinmeyenlerin seyahatini bir ortaya getiren “Geber!”, bunların üzerine ziyadesiyle kan ve şiddet ekliyor.  

Tek yerde klostrofobik bir atmosfer yaratan imal, Bollywood özünden de kopmuyor ve çok duygusal bir final yapıyor. Genç oyuncu takımının Bollywood üslubu abartılı ve yer yer duygusal performansı da sinemanın tesirini yükseltiyor. 

Ve son bir not: İsminden bu kadar çok kelam ettiren sinemanın peşini elbette Hollywood bırakmazdı. “Geber!”in yine çevrim hakları “John Wick” serisinin imalcileri tarafından satın alındı bile. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir